3D-visualiseringer – den ultimative måde at fremvise dine produkter på

Hvis din virksomhed befinder sig i en branche med hård konkurrence på markedet, er det vigtigt, at du altid arbejder hårdt for at få dine produkter til at skille sig ud fra mængden.

Mindst lige så vigtigt er det dog, at du formår at få fremstillingen af dine produkter til at skille sig ud fra mængden, så potentielle kunder bliver inspireret til at vælge netop dit produkt.

Mere og mere af handelen rykker i disse år fra de fysiske butikker og over på internettet, og det stiller krav til den måde, du fremviser dine produkter på.

Når dine kunder ikke kan se og røre ved dine produkter, må du gøre noget andet for at fremvise produktets kvaliteter, så kunden ikke er i tvivl om, at produkter lever op til den standard, du lover.

Det er med andre ord vigtigt, at du har nogle knivskarpe og gennemtænkte produktbilleder, som på bedst mulig vis kan erstatte oplevelsen af at opleve dine produkter i virkeligheden.

Til det formål er de moderne 3D-visualiseringer det helt oplagte valg. Med inspirerende 3D-visualiseringer kan du skabe nogle unikke produktbilleder til din webshop og dit marketingsmateriale.

3D-visualiseringer med dine produkter i centrum kan få dine produkter til at skille sig ud fra mængden, mens du på samme tid kan skabe noget unikt indhold, der inspirerer og sætter drømmene i gang hos potentielle kunder.

Sådan fungerer en 3D-visualisering

En 3D-visualisering er en digital verden med dit produkt i centrum. Derfor starter alle 3D-visualiseringer også med at lave en 3D-model af dit produkt.

Med moderne 3D-teknologi kan du få lavet en virkelighedstro 3D-model af dit produkt, som fremstår knivskarp på både farver, detaljer og teksturer.

Den virkelighedstro 3D-model af dit produkt kan nu bruges til et væld af forskellige ting, og du får en række muligheder, som du ikke har, når du benytter traditionelle produktbilleder.

Når et kamera tager et billede af dit produkt, står billedet og produktet som hugget i sten, mens du med en 3D-model af dit produkt nemt kan justere små detaljer senere hen, hvis der er noget, du gerne vil ændre.

Du kan eksempelvis:

  • Ændre vinklen på dit billeder, så dine produkter ses fra en anden side

  • Ændre stylingen på dine produkter, så eksempelvis belysningen justeres

  • Genbruge 3D-modellen i senere projekter i forbindelse med eksempelvis en virksomhedsfilm

Ingen grænser for din kreativitet

En anden stor fordel ved en 3D-model sammenlignet med traditionelle fotos er, at du kan sætte modellen af dit produkt ind i lige præcis de omgivelser, du ønsker.

Du er med andre ord ikke begrænset af, hvad der er muligt i den virkelige verden, og du skal ikke tænke på dyre fotosets.

Med 3D-modellen kan du skabe lige netop den 3D-visualisering, du ønsker, og det hele foregår på computeren, hvilket gør det både nemmere og billigere at skabe de perfekte udtryk til dine produkter.

Med 3D-visualiseringer er der ingen grænser for, hvad der er muligt, så du kan sætte dine produkter ind i lige netop de omgivelser, du ønsker.